گروه مهندسی منصوریان با مدیریت مهندس محسن منصوریان از سال ۱۳۷۰در زمینه عیب یابی، تعمیر و بازسازی ماشین آلات صنعتی از جمله حفار و کرین شروع به فعالیت کرده و از سال ۱۳۷۳در اولین پروژه سیلو ی 100 هزار تنی اهواز با شرکت جهاد توسعه خدمات زیر بنایی داشته که مهندس محسن منصوریان با سمت مسئول شعبه برق ماشین آلات در این پروژه همکاری داشته است. همچنین تا سال ۱۳۸۸ با شرکت های بین المللی ارسا ساختمان، شرکت فریاب جنوب، موسسه ولی عصر(ع) با سمت های مسئول ماشین آلات و از سال ۱۳۸۸ با ایجاد کارگاه تعمیرگاه هیدرولیک وارد بازار کار شده که به یاری خداوند متعال پیشرفت خوبی داشته است.
سخنی با کارفرمایان
مدیران ماشین آلات و صاحبان آنها به خوبی میدانند که چنانچه دستگاههای حساس با سیستم های هیدرولیک را جهت انجام سرویس و تعمیرات به دست افراد تازه کار و آماتور بسپارند
صدمات جبران ناپذیری را متحمل خواهند شد.
این سوال پیش می آید که چرا؟
اما جواب خیلی واضح است
در کشور عزیز ما ایران افرادی که مشاغل فنی را انتخاب میکنند، معمولا مدت زمانی کوتاه را مشغول به کار آموزی شده و سپس اقدام به گشایش کارگاه فنی کرده و مشغول به کار میشوند.
مثالی که میشود برای این موضوع زد این که اگر فردی خودروی سواری خود را برای تعمیر نزد تعمیرکار خبره و با تجربه نبرد قطعا فرد تعمیرکار عیب خودرو را به درستی تشخیص نداده و برای اینکه این ظعف خود را جبران کند اقدام به تعویض قطعات فراوان و بیهوده کرده و با توظیحات این کار را توجیح میکند.
و حاصل این انتخاب اشتباه مالک خودرو صرف وقت و هزینه بسیار بوده و در نهایت نیز میبایست خودرو را نزد تعمیرکار خبره و با تجربه ببرد و مشکل را در کوتاه ترین زمان و با پایین ترین هزینه انجام دهد.
نکته بسیار مهم در مورد اینکه ماشین های بار برداری یا همان لیفتینگ دارای سیستمهای خاص و پیچیده هستند، چرا که میبایست سطح ایمنی بالایی داشته باشند. به این دلیل که در زمان بار برداری جان افراد پیرامون و سازه های اطراف آن و نیز باری که توسط جرثقیل در هوا معلق است در خطر میباشد.
لذا تفاوت سیستمهای لیفتینگ با راه سازی و کشاورزی و غیره بسیار زیاد است.
یک مثال:
سیستم هیدرولیک کنترل ادوات یک لودر تعمیر شده و اشکال بر طرف نشده است.
چه اتفاق می افتد؟؟؟!!!
پاکت لودر به درستی کار نمیکند، و یا اینکه قدرت بار برداری ندارد، و یا اینکه زیر بار خالی کرده و کم کم پایین می آید.
حال تصور کنید سیستم نگهدارنده بار یک جر ثقیل 200 تن تعمیر شده، ولی اشکال برطرف نشده و اصولی انجام نشده است.
چه اتفاقی خواهد افتاد؟؟!!
زمانی که جرثقیل مثلا میخواهد باری را به وزن 40 تن و به ارتفاع 30 متر به طول 20 متر جابجا کند
با معلق رها شده و به سرعت به طرف زمین رها میشود
اول اینکه افرادی که در اطراف هستند جانشان در خطر است
دوم اینکه سازه ها و تجهیزات و ماشین هایی که در نزدیکی هستند در خطرند
سوم اینکه باری که به سمت زمین در حال سقوط است قطعا ارزش مالی زیادی دارد
نتیجه این میشود که عیب یابی و تعمیرات ماشین های عمرانی، کشاورزی،راه سازی و…….
با ماشینهای بار برداری بسیار متفاوت بوده و انجام تعمیرات ماشین های بار برداری نیاز به تجربه و اطلاعات کافی دارد.
“هیدرولیک منصوریان”
هیدرولیک منصوریان با مدیریت مهندس محسن منصوریان از سال ۱۳۷۰در زمینه تعمیرات ماشین آلات در رشته برق شروع به فعالیت کرده و از سال ۱۳۷۳در اولین پروژه سیلوی یکصدهزارتنی اهواز باشرکت جهاد توسعه خدمات زیربنایی را داشته که مهندس محسن منصوریان با سمت مسول شعبه برق ماشین آلات در این پروژه همکاری داشته است. همچنین تا سال ۱۳۸۸ با شرکت های شرکت بین المللی ارسا ساختمان، شرکت فریاب جنوب، موسسه ولی عصر(ع) باسمت های مسول ماشین آلات واز سال ۱۳۸۸ با ایجاد کارگاه تعمیرگاه هیدرولیک وارد بازار کار شد که به یاری خداوند متعال پیشرفت خوبی داشته است.
بازدیدها: 3079